2014. december 31., szerda

Kosjegyében - B.Ú.É.K Mindenkinek



Kosjegyében

B.Ú.É.K Mindenkinek

Közeleg az újév, az ó már búcsúzik,
az óra mutatója lassan, egymás fölé kúszik,
mielőtt elérné már, az éjféli tizenkettőt;
pezsgőbontás előtt, van még egy tisztségem,
Tőletek Barátaim, bocsánatot kérnem.
Bocsásson meg mindenki, akiket megsértettem,
higgyétek el nekem, nem szándékosan tettem.
Közétek énnekem, öröm volt beállnom;
szépen át is estem, a megpróbáltatáson.
Közönség előtt én még versemmel nem voltam,
ezért is vétettem, lányos zavaromban;
mint botladozó gyermek ki most tanul járni,
én is most tanulok, verset fabrikálni.
Minden olyan szép volt, mikor hozzátok jöttem,
aztán elkezdtem rontani, s egyre többször tettem,
üzeneteimet sokszor, rossz helyen küldtem,
vagy azonos szöveget, többször ismételem;
mert türelmetlenül, azt hittem nem ment el,
pedig elment; csak ezt, később fedeztem fel.
Ilyenkor sokan, új fogadalmat tesznek,
ami rossz volt; az újévben felhagynak,
az újesztendőben új lappal indulnak.
Én sem tehetek már mást, csak egyet,
azt, hogy a jövőben jobban ráfigyeljek;
könnyű volna nekem, ha lapp volna a nevem,
az újesztendőt, egy új lappal kezdenem.


De félre a búval-bánattal, abban a reményben,
hogy elfogadjátok bocsánatkérésem.
Durranjon a pezsgő, vidáman mulassunk,
egymásnak bánatot, soha ne okozzunk,
mindenki házában költözzék, szeretet, és béke,
maradjon örökkön-örökké is benne.
Szóljon hát a zene, a fények sugara villogjon,
táncközben, színes konfetti, csillámok,
hajunkon, ruhánkon színesen csillogjon,
Én most szívemből azt kívánom néktek,
legyen az újévben még sok ihletések;
szórják szét verseink a szeretet jelét,
békét, barátságot hirdessék szerteszét.
Mindenkinek Boldog újévet kívánok,
akik-e versemet végig olvassátok.


1 megjegyzés: