2015. március 31., kedd

Pataki Glica - Csapodás lepkék, pillangók /részlet/



Pataki Glica

Csapodár lepkék, pillangók

(részlet)

„Április volt, amikor ott először megláttalak,
A mólón bolyongtál, fáradtan, magányosan.
Ezüst csillámait szórta szét a lenyugvó Nap,
És Te benne mendegéltél szótlan, hallgatag.”
Nagyon nehezen fakadt az új Élet. Minden hétvégén kint voltam az erdőn, hogy figyelemmel kísérjem a kontyvirág levelének fejlődését. Pontosan emlékeztem azokra a helyekre, ahol a piros bogyóterméseket láttam.( A tőállású üde zöld levélkék sodrásukból penderültek ki és alakultak át hosszú nyelű, dárdás-nyilas vállú, hullámos szélű méregzöld színű levelekké.) A nagy slampos levelek már megvoltak, de a virágnak nyoma sem volt. A növény közelében annál több muflon bogyó. Teljesen neki keseredtem a dolognak, mert biztos voltam abban, hogy a virágot megették a jószágok, amíg én nem tudtam jönni. Egy világ omlott össze bennem. Elszomorodtam, hiszen tudtam, hogy egy újabb tavaszt kell várnom a virágzáshoz. Május 11-én ismét ott jártam a kidőlt, matuzsálem korú gyertyánfa mellett, és mit látnak szemeim? A kontyvirág virágot bontott és én meghatódva álltam fölötte. Hát mégiscsak megkaptam ezt a gyönyörűséget?! (A virágzat a buroklevéllel együtt egy rafinált légy csapda. A növényzet jelenléte, tápanyagban gazda talajt jelez.)


1 megjegyzés: