2016. február 19., péntek

Szijártó Péter - Boldog-súgó fájdalom



Szijártó Péter
Boldog-súgó fájdalom

Én szeretem hogy az vagyok neked
felintő láng-jel, tétova ismeret
hol csapdába száll mind a sóhajod
gyűjtőárnyék... szeretem hogy az vagyok
minden apró szóval kebledre égetek
csodálatos, hosszú, mélyreszánt jeleket
s hogy lány vagy, titok és félelem
s hogy sejtem reszketésed, azt is szeretem...

Micsoda nagy örvény, micsoda szavak
mennyi varázsló vers, megkavart tapasztalat
és hát ez vagy, karjaimba bújt éji kisbaba
mikor reszket a padló reszket az ég maga
hálóban delfin, villanó akarat
ahogy véded, mégis eldobod magadat
ahogy lennél is, halnál is, egyazon helyen
ahogy nemet szólsz, és jössz... azt is szeretem!

Halkká válsz, fénnyé, sejlő messzi part
feletted csillag leszek, megsuhanó kard
ne higgyél bennem, megvakult ismeret...
én csak szeretem, hogy így vagyok veled
szeretem még, hogy szökni fogsz, s rabod
ilyen erősen, hangtalan, mégis én vagyok
ha érkezem hozzád, ha nem látsz, ha megyek
sosem múló, boldog-súgó fájdalom leszek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése