2016. május 20., péntek

Nosztromosz - Ember vagyok én is ...gyarló



Nosztromosz
Ember vagyok én is… gyarló.


Porrá válik majd könnyű létem, és nem lesz senki, ki emlékezne rá…
milyen voltam, hogyan éltem, mit vétettem?
Ember vagyok én is… halandó.
S mint ilyen, a végtelenbe vágyó, ki sose adja fel a reményt,
hogy útja talán szép véget ér…
Vagy mégis? Ember vagyok én is… el-elbotló.
Hibáim számos lapot teleírtak, fekete lett a füzet
és nem tudom van-e benne még hely… egy kis jóra?
Vajon miként zárják majd le élet-lapom…
Ez is elment, és nyomáról csak a karcos föld beszél… kihűlt tetem.
Ember vagyok én is… voltam.
Belőlem már a szikra kihalt, s csak vázam maradt
e fájó test, mely néha az ég felé pillant…

Sodorj tovább égi szél… én már nem lelem utam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése