2016. május 17., kedd

Szijártó Péter - Első pillanat



Szijártó Péter
Első pillanat

Azokban a régi szép időkben
Mikor még hittem a csókokban, nőkben
Viseltem fekete szövet kabátot
Éreztem ha nem is nézed, látod
Hogyan zárul szemmel vetett körökbe
Köréd halkan egy férfi figyelme

Megcsaltál már akkor, az első percben
Amíg feléd a két métert megtettem
Kabátom zsebében már ott lehetett
Oly sok lassú perc ökölbe vetett
Későbbi kínja, s gyűrű a másikban...
S többről most se, akkor se, nem tudtam

Gondoltam tán, küldötte vagy holdnak és napnak
Tökéletesség, és engem elragadtak
A saját vágyaim, ahogy lenni akartam
Társad egy nagy, égi kalandban
Viselője roppant, boldog nagy titoknak
Mutatni ezt süketnek, vakoknak...

Melléd léptem akkor, s azt láttam :
lány vagy e fehér világban
Küszködés, és elfogyott a szó bennem
S lettél vágyaimból szerelmem
Úgy állok én, most is ottan
Felfedezve s elhagyottan.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése