2016. december 21., szerda

Maczkó Edit - Karácsonyi ballada



Maczkó Edit
Karácsonyi ballada

Fényárban úszik a város
házakon színes ablakok,
fenyőillattól bódult
ünnepre megrakott asztalok.

Kandalló előtt hintaszék,
cirmos dorombol untalan,
kislány kalácsot majszol
s táncot lejt súlytalan.

Ánizsos étel illata
tölti meg a kis szobát
halk zene szűrődik bentről
dicsőíti a messiást.

Mennyi áldott ízes jóság
s én, csak az ablakból nézhetem.
Megfeledkezve magamról,
már nyújtózik feléjük kezem.

Számban érzem az ízét,
nyelvemen olvad a méz,
aranyban pompázó színét
szürkére festi a józan ész.

...és, megyek tovább a járdán,
utánam, ki tudja hány
utcára rakott szegénység,
fagyos, rongyba bújt magány.

Könnycseppem csordul forrón,
dermedt arcomra lehel,
vádlón csípdeli ajkam,
rá, csak másik könny felel.

Nyálkásan, karöltve bújok
felgyűrt gallérom elé,
előttem  parttalan magány,
gyötörten sétálok felé.

Karjába zár az este
a fényes város elkopott.
Hatalmas lampion testtel,
kísérnek, csillagablakok.

Szememre lép az álom,
ólomsúly testtel rátapad.
Számban a mézédes nyállal
az éjszaka, magával ragad.

Toldozott sátornak mélyén
gombóccá görnyedek én,
csábít magával az álom
megdermedt, megfagyott remény.

Nem érzem kezem sem lábam
fehér hópaplan takar...
Hozzon a tavasz majd békét,
takaróm legyen  dús avar.

Hallok még angyalszólamot
melegít leheletem
A csend hangja is elhagyott
már nincs álmom, már jó nekem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése