2015. november 15., vasárnap

Kassák Lajos - Fényfoltok



Kassák Lajos

Fényfoltok



Kint ülök a napon és nézem az őszi kertet.
Amíg a városban éltem, sötét falak között
szolga voltam és véresen múltak napjaim.
Most itt ülök a világ közepén és nézem,
ahogy egy legény kaszálja a sárga füvet
aztán egy lány jön be a kapun, fiatal
és egyenes növésű, mint a fehér jegenyék.
Hozzám lépnek vagy távolodnak a fényben s a nevetést
hallom csendülni szép fogaik közül.
Oh, életem, hogyan is emlékezhetem a régi napokra
miért is szomjazom a forrásra, melyet a múltak
rég betemettek? Csönd van.
Az aranyősz, mintha megállt volna felettem
harmattal itat és virággal övezi homlokom.
Kancsó csüng a karomon, vizet viszek benne
vízszínén a képeddel, lassan poroszkálok.
Hull a hó és fúj a szél, lábam előtt árok
be jó volna, ha a szél szárnyaira venne
még az éjjel, kedvesem, eljutnék tehozzád
amielőtt meghalok, eljutnék tehozzád.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése