2017. augusztus 25., péntek

Kovács Daniela - Vén ligetünkben járt az Élet ...



Kovács Daniela

Vén ligetünkben járt az Élet...


Magam vagyok, az éji csend
fojtogat némán, s dúlva dúl
a falakon túl Mozart zeng,
s mint vihar zúgni kezd vadul.


Sűrűl a dallam, árad, tódul,
mint eremben rohan a vér,
és pendíti keresztül-kasul,
hogy senkibb ő a senkinél.


Én meg csak ülök hallgatag,
mint kint a hajlott testű fák
a hárfaszóból, mint patak
csurog a hűs szomorúság...


Ahogy a moll a légbe hasít,
úgy zokog, sír, őrjöng a szív,
viharzón bontja szirmait,
s hullámgyűrűként megnyugszik.


Magam vagyok, újra mély csend
ölel át búsan, eltűnődve
vállamra ül, ujjongni kezd,
s valamit mutat kinn a ködben.


Nem értem... hisz nincs ott senki
csak ablakok ív-sora ég,
de ő tovább rezegteti
kisszobám békés hűvösét.


Majd feltűnik egy hárs alatt,
nem áhítat, nem képzelgek,
az Élet, mint egy árnyalak
a dús fasor közt ellebeg...


szép ajkán ül egy vallomás,
hogy kínt rá pazarolnom kár,
csak nézzek rá, hisz Ő nem más
mint csók láza és dús mocsár.


Oly gyönyörű volt, csupa báj,
ahogy a ködből omolt ki,
s bár tudva tudtam, hogy majd fáj,
kedvem lett volna megcsókolni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése