2016. január 30., szombat

Pataki Glica - Kristálycsengettyű



Pataki Glica
Kristálycsengettyű 


(részlet)

Mire felértem a Világos-hegy tetejére a tél is odaosont mögém. Északi irányból apró hópihék érkeztek, majd egyre nagyobbak jöttek és hatalmas pelyhekben hullott a fehérség. Fölzúgott a közeli fenyves erdő hangja, s a viharos erejű szél oldalára döntötte a hófüggönyt, hogy minél később érjenek földet, hiszen akkor röpke életük véget ér. A fekete kabátban nem mozdultam, háttal ültem a télnek, és pontosan tudtam, hogy nem gonoszságból teszi ezt velem, hanem szeretetből.
Ez a mesébe illő varázslatos előadás egyedül csak nekem szólt. A kapucnisom oltalmában úgy izzottam, mint a parázs, hiszen tudtam jól, hogy odalent a völgyben a tavasz vár. A fenyők zúgó hangjában sejtelmesen hallatszott a kristálycsengettyűk meg-megcsendülő vékonyka hangja is. A tél zenei koncert mestere felsőfokon értette dolgát, én pedig nagyon hálás közönség voltam. A koncert végére eltűnt rólam feketeség, ami több volt számomra, mint egyszerű kabát, hiszen a nővérem lelke is benne lakozik. Egyé lettem a hegyet betakaró fehérséggel, összeolvadtam a téllel forró szerelemben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése