2016. március 28., hétfő

Aranyosi Ervin - Locsolni ...



Aranyosi Ervin
Locsolni kell!

Locsolni kell a kerteket!
Húsvétkor a nőket!
Tiszta vízzel, szeretettel,
megtisztelni őket!

Minden virág akkor virul,
ha gondoskodsz róla,
ha van neki kis kertésze,
gondos locsolója!

Öntözd hát meg a lányokat,
mondjál hozzá verset!
Nyíljon szépen minden virág,
viruljon a kerted!

Nézd a Napot, hét ágra süt,
az ő fénye áldott.
Tedd hát szíved erejével,
szebbé a világot!

Sugározzon szereteted,
minden fűre, fára!
Saját fényed így öntheted
te is a világra!

Legyél te is egy kis kertész,
s ápolj sok virágot,
szereteted friss vizével,
szebbítsd a világot!


 Locsolkodni jöttem

Hahó, nyuszilányok! Locsolkodni jöttem!
Locsolóüvegem, kölnivel töltöttem!
A tavasz illatát öntöm hajatokra,
a fiúk figyelmét hívja magatokra!

Nekem is van párom, őt már meglocsoltam,
megoldottam nyelvét, ne maradjon szótlan.
Mondtam neki verset, s hímes tojást kaptam.
s egy puszit, amiért hűséges maradtam.

De ne csak a párom legyen meglocsolva,
ne essen a tisztes becsületen csorba!
Hozzád is eljöttem, mert tudom el várod,
s tudom neked is van megfestett tojásod!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése