2016. március 28., hétfő

Komáromi János - Locsoló ...



Komáromi János

Locsoló …

1.
kuncogó szél szalad
rétek virágait ringatja
tisztító napsugár


a pattanó rügyeket csókolja
eljöttem Hozzád én rétem virága
locsollak Téged szépséged csodálva

2.
Húsvét, sonka és tojás
Virág, kölni, locsolás
Piros tojás hasamba
Vödör víz a nyakadba

3.
kisleányka szép Húsvétnak reggelén
ablakában lesi-várja
érkezik-e a legény

kicsi fiú vödröt fog a kezében
míg megtölti
mosoly csillan szemében

szép maradj édes kis lányka
én csupán azt akarom

vödrömből a tiszta vizet
mind nyakadba loccsantom

4.
réten a virágok
sárgák, fehérek, kékek
most kezdenek pompázni
a hajnali fényben
korán keltem
itt vagyok már
az ajtódon kopogok
ha beengedsz
ha rám nevetsz
és ha piros tojást is kapok
hát örömmel locsolok

5.
nyuszika autóval érkezett
a ház előtt egy nagyot fékezett
vizet locsolt minden lányra
ne gondolj a hervadásra

6.
kövér felhő hordozza
a tavaszi vizeket
hull az eső
ragyog a Nap
az élet újjá született
Te Napom vagy
ragyogj reám
add nekem a szívedet
én Rád locsolom
megtisztító
varázslatos vizemet



*

ez a tavasz milyen szép
fogom már a vödörkét
öntöm a vizet méretlen
locsolok én kéretlen


ne hervadjon senki se máma
öntöm a vizet asszonyra, lányra
szépek voltak, azok is maradnak
el többé sohasem hervadnak
*
1.
vizet hoztam
vödör számra
rá öntöm a szép leányra

hogy szépsége
ne hervadjon
gyorsan piros tojást adjon
2.
kezemben kölni lapul ám!
locsolni fogok... de vadul ám!
3.
kezemben lapul a kölni
én aztán nem fogok "tökölni"
rád szórom az illatos cseppeket
ezzel növelem esélyedet


hogy viruló tavaszban
Te is szép maradjál
cserébe csak néhány
édes csókot adjál


1 megjegyzés: