2016. augusztus 23., kedd

.kaktusz - Mióta az érzés feltámadt



.kaktusz
Mióta az érzés feltámadt


Tudod, arra gondoltam,
mióta ez az érzés felébredt bennem,
azóta a világ másmilyen lett,
nem, nem a világ változott hozzám,
a világhoz inkább én változtam,
még azt se mondhatnám,
hogy úgy, ahogy van,
az egészet megszerettem,
de az biztos,
hogy másmilyennek látom,
nem lett kevesebb benne a bántás,
a kóbor kutyák sem ugatnak kevésbé,
csak én látom őket másmilyeneknek,
találok mindenki számára indokot,
ami egyáltalán nem biztos, hogy valós,
de az én számomra mindenesetre az,
és ettől lesz a világ elfogadhatóbb,
szeretetre méltóbb,
mindenkit azóta se szeretek,
de kisebb lett a távolság közöttem,
és a rajtam kívüli között,
senkire nem gondolok úgy,
hogy ő csak egy hazug,
csak egy link,
vagy hogy ő csak egy állat,
nem, nem szerettem meg válogatás nélkül
minden embert, és minden állatot,
azokat szeretem, akiket eddig is szerettem,
mert valamiért közel vannak a szívemhez,
de olyanoknak látom őket,  a többieket,
közöttük az állatokat is,
mint amilyenek mi, emberek vagyunk,
mint amilyen én is vagyok,
van közöttünk kedves, és ellenszenves,
van hasznos, és kártékony, csökönyös,
sunyi, gyáva, bátor, okos, és buta,
előrelátó, és kevésbé a jövőre gondoló,
délig alvó, és hajnalban kukorékoló,
és olyan is van,
hogy valaki egycsapásra
a körülményektől megváltozik,
vadállatból kezes báránnyá válik,
szóval olyanok lettek számomra ők,
a rajtam kívüli élők,
mint a világnak egyenjogú részei,
mint amilyen én is vagyok.

2009. márc. 17.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése