2017. december 19., kedd

Grimm Pálffy Piroska - Karácsonykor



Grimm Pálffy Piroska
Karácsonykor

Emlékszem nagy szavaló voltam
Zengett hangomtól a templom,
Valamikor, ha Karácsonykor
Kis falumra rászállt az alkony
Elkezdődött az Ünnep-óra
A nép felállt, hogy jobban lásson
Soha nem történt meg, hogy odafentről
“ Bravót” a kántor ne kiáltson
Valamikor, Karácsonykor
Szárnyalt szavam,
Nyomában a könnyeim is eleredtek
Valamikor én úgy szavaltam,
hogy a Lelkek
mind beleremegtek
Sok év telt el
Betegségem, ha eleresztne,
Újból a templomba mennék,
Falum népe várna, lenne ...
Mi lett a régi szavalóból.?
Isten látta, mit műveltem?
Megengedte, hogy a verset
ne csak szóba, rímbe vessem!
Eltelt sok év ...
Könnyeim is elepedtek
s Én a régi szavalóból
Búshomlokú költő lettem!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése