2017. december 19., kedd

Kópis Eta - Tél jött hozzám ...



Kópis Eta
Tél jött hozzám …

Nem alszom,
de ébren sem vagyok.
Elmerengve nézem
a fagyos ablakot.
Óh… Istenem…,
de csodás jégvirág!
Kiáltanék boldogan:
Természet: VIVÁT!

Oly pompás, mit
alkottál nekem,
csodálja, bámulja,
gyöngülő szemem.
Rideg vagy Tél. Kemény,
de virágaid között…,
szívembe lelkembe
melegség költözött.

Múltam lepett meg,
boldog gyermekkorom.
Fűtött szobám, gondoktól
mentes otthonom.
Ereszünk alatt…,
csilingelő jégcsapok.
Fűtetlen szobámból távoztam,
oly jó – otthon vagyok.

Bőség ül asztalomra…-,.
ünnepi lakoma.
Mily szép az ábrándozás!
Jól lakhatom általa.
Éktelen korgásba  kezd
üres gyomrom…,
…, s rádöbbent  arra,
ez nem régi otthonom

Jégcsap ül itt is,
csak nem az eresz alatt.
Jégcseppek borítják el
az egész falat.
Az a kis melegség,
ami felhevített, csak
kopott takarómból
hozott enyhességet.

Sivár asztalomon
jeges lett a víz is.
Ez hát a fagyhalál,
az utolsó krízis?
Kályhámban tűz nem ég,
ennivalóm  nincsen, az
ablakomra festett…,
jégvirág egyetlen kincsem.

Köröttem már minden
megfagyott, megdermedt.
Nem szövögetek több
álmot és új tervet.
A kikeletet, a tavaszt
várom. A föld ébredését,
átfagyott  testemnek,
nyugalmát, a Lelkem békéjét.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése