2013. április 23., kedd

B. Huszta Irén - A dal halála



B. Huszta Irén

A dal halála

voltál te s én voltam külön
üldögéltünk egy-egy kövön
jött a tél és odafagytam
nem ismertél és nem bántam


tavasszal nyílt az orgona
kiengedett lelkem fagya
madarakkal énekeltem
te is meghallottad versem


megtetszett neked a dalom
melybe mindig szívem adom
elhitetted megszerettél
csábítottál hízelegtél


együtt kezdtünk énekelni
dalunkba szívünket szőni
eljött a nyár izzó napja
szerelmemet fölgyújtotta


mikor gazdagon lobogott
a te szíved kacsintgatott
azonnal egy másik felé
szószirmot szórsz lába elé


engem félretettél nyomban
várjak csöndben egy sarokban
üljek le egy szürke kőre
s hogyha szerelmet kapsz tőle
elfeledjelek örökre


nem kellek már én ökörke

ülhetek tovább a kövön
s ha a tél hidege megjön
ismét oda is fagyhatok
hisz oly keveset adhatok


néhány közös dal emléke
lelkem lobogó szerelme
s a te hűvös búcsúcsókod
merülhet csak feledésbe


melytől a vers meghalt bennem
s én is követem a versem

és most forró kövön ülök
fájdalomtól megkövülök

1 megjegyzés: