2013. április 21., vasárnap

Hollósy Tóth Klára - Itt élek



Hollósy Tóth Klára
Itt élek

„ Itt élek megrekedten, mint egy elátkozott,
mert szinte elfeledtem, hogy voltam és vagyok”.
Komjáthy Jenő

I.
Világot akartam váltani régen,
küzdöttem nemesért, jóért, igazért,
Andersen gyönyörű meséin nőttem,
magamba ittam igaza tengerét.
Aztán rádöbbentem mi is itt a cél,
és hogy egyedül semmit el nem érek,
az embernek itt csak akkor lesz esély,
ha lopni, csalni tud, ami nagy vétek.
Ez a való, nem a mesék világa,
egy fecske, mint tudjuk, nem csinál nyarat,
akaratom mindig megzabolázta
a nevelésen alapuló öntudat.
Sorsunknak hogyan kéne alakulnia,
ez a vágyunk még mindig utópia?

II.
Sok volt a szenvedés, nemrég a tegnap,
felgyorsult az idő, s az események,
nagy kérdés, hogy lesz és lesz-e holnap,
bevallom ma is nyomorultul élek.
Szükség és kényszer sok tettünket megszab,
sok muszáj között elnémul a lényeg,
megváltás nem jön, majd csak ítéletnap
Semmi sem jó, vagy rossz maradéktalan,
a volt hibáit csak a jövő érzi,
Boldogság? Vagy volt, vagy lesz, de sose van,
szép a múlt, ha az ember mából nézi.
Költőm! Én ma élek itt megrekedten,
de azt, hogy vagyok, én még nem feledtem!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése