2018. január 31., szerda

Nagy Csaba /Gyémánt/ - Ábránd; - Csak



Nagy Csaba /Gyémánt/

Ábránd


Tenyerem még szikra,
vágyam meg ég,
csak én
vagyok, s maradok
mind alul,
térdig a sárban,
pedig úgy mennék,
úgy vinne lábam,
rohanva,
örökké
csak Feléd,
mint a menekülőt,
ki adná tavaszát,
de félti
imádott percének
morzsa-töredékét.


Én most is
ott vagyok fölötted,
a február
fényért
égig kúszó,
rügytelen ágával,
csak láss,
csak érezd,
alkonyod is
örökké én leszek,
s az éjben
Én
vigyázom
majd álmod,
féltve fogom kezed.

*

Csak



állok itt némán zárt szavaimmal újra
a csend-ülte dombon könnyeket öltve


e februári fénytől távolból ragyogó
sírkövetek mögött
még téglavörösben virítnak a rózsák


mondanám is mert bennem szorong
foghatatlanul a vágy a köszönet érve


ám az idő a rohanó szalag
választékként nagy úr
s szívfájdalmaim ők már nem hallhatják



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése