2014. január 17., péntek

Zsitvainé Borsos Irén - Csoda



Zsitvainé Borsos Irén
Csoda


Almát válogatok az üzletben. Mellettem kedves kis nénike a csomós retket forgatja, nézegeti.
— Az árát sehol nem látom! — mondja.
A férjemmel nézzük, mi sem látjuk. Fogom a szemüvegem, így már olvasható; „3 db vajretek ára ; 399 Ft.”
— Az sok! — mondja, leteszi, és elmegy.
A kedves kis barázdált arc valahonnan ismerős nekem, talán a városból, vagy a buszon utaztunk együtt …
Megveszem! A néni örülni fog biztosan.
—Népszerű akarsz lenni? — kérdi a férjem.
— Nem ismer itt engem senki !
— Hát, ha sok a pénzed. — így a férjem.
— Csak örömet szereznék vele. — mondom, miközben zacskóba teszem.
Végig trappolok az utcányi polcok között. A sorban állók között nem látom. Az utcára is kinézek, a néni sehol nincsen. Nagyon sajnálom, talán nem voltam elég gyors. Szomorúan bandukolok visszafelé a csomaggal.
— Ez egy csoda! A néni nyomtalanul eltűnt ! — mondom.
Egy fiatalasszony lép oda – aktit eddig nem láttuk, — s azt mondja;
—Maguk nagyon rendesek ! Hallottam, miről beszélnek.
—Sajnos nem sikerült, megtalálnom a nénit. — mondom.
—Ez akkor is jó cselekedet! — mondja a hölgy.
A becsomagolt árut, végül a bevásárló kocsiba teszem. Bennem rekedt az érzés, hogy nem szerezhetem örömet. Itthon szomorúan nézegetem, mi is legyen vele ?
— Átviszem a Manci néninek! (közeli kisnyugdíjas) Remélem, elfogadja és örülni fog.
A kapu felé indulok a csomaggal. Látom ám, hogy az „ordasok tanácsa” az út közepén vitatja a tavalyi kavicstermést, szokás szerint szapulva azt, akti éppen nincs ott. Megítélnek és elítélnek mindenkit, aki különbözik, de egymást is leszólják, és kibeszélik másoknak.
Sokan eltorzult morális állapotban vannak, ha önös érdekeik úgy kívánják, bárkit belerángatnak a katasztrófába. A sors büntetése meg, vagy van, vagy nincs ; általában a jellemtelenek ússzák meg! — mondta egy kedves barátunk.
Hiszek, és imádkozom. Kitartóan fáradozunk azon, hogy békében éljünk avval is, aki velünk nem akar.!
A lelkierő, a HIT és bizalom Istenben segít, biztos, hogy idővel beletörik a gonoszság bicskája.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése