2013. szeptember 16., hétfő

Nagy Horváth Ilona - Gyöngyök



Nagy Horváth Ilona
Gyöngyök 

Verset írsz,
tolladból novella szalad,
egész erdőkkel játszol,
lábaidhoz, mint éhes kis állatok,
rajongva gyűlnek a szavak.
Gondolatom hajad
simítja.
Ezerkilencszázkilencvenkilenc
az első gyöngyév a tenyeremen.
Mikor először láttalak.
mázasan zihált benned
a lét,
szaladtak veled,
és én ottmaradtam
sebtében összevarrt
véres hiányoddal.
Kínjaidtól tisztára mart percek,
steril folyosók
préseltek azzá,
aki ma vagyok,
aki ma vagy:
tószemű csodavilág,
Isten üdeszép üzenete:
az élet ajándék,
magunkra maradva
lettünk épp magunk,
megbonthatatlan akarat
az üveg két oldalán.
„Milyen erős." - nézed a kezem.
Én kicsi királylányom,
jövőt nekünk odafent szőnek,
de már most látom,
hamarost kalapom emelhetem
hódolva a királynőnek.
Erős vagy. Élsz. Magadnak. Nekem.
Ma épp tizennégy gyöngy van a
tenyeremen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése