2013. szeptember 18., szerda

Szijártó Péter - Míg a fény megmoccan



Szijártó Péter

Míg a fény megmoccan 

álmodtam s álmomban
mint az apró kishalak
ki be úsztak szájunk szélén a szavak
vártuk míg a fény megmoccan
el nem múló órákhosszan
jajj micsoda éjjel, micsoda nap


aztán ahogy felébredtem
senki nem is volt mellettem
s én, mint ki úgymaradt
arcod emlékét kerestem
(utáltam hogy ébren lettem)
eltűntek a vonalak


elkapott egy pillanatra
miközben már mosakodtam
a hogyan tovább, mi lesz mostan?
ég ígéri, a föld nem adja :
ilyen lány vagy, s egyre jobban
vártam míg a fény megmoccan
s visszahív a paplan-partra


ballagtam hát, sok volt dolgom
de csak hordott az út önmagán
gondolatom mind e dolgon
papírhajó a szerelem csendtaván
elázok így mozdulatlan
jajj ez kimondhatatlan
micsoda álom, micsoda lány

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése