2012. október 30., kedd

Torma Zsuzsanna - Egy szép csokor sárga levél



Torma Zsuzsanna
Egy szép csokor sárga levél
Egy szép csokor őszi levél
Gazdája fa, s bokor,
Úgy sárgállnak a kezemben,
Mint egy virágcsokor.

Parkon által visz az utam
Lábam alatt avar,
Nem látszik a deres fű sem,
Mindent levél takar.

Egyik-másik viaszsárga,
Többi sárgás-zöldes,
Többen úsznak egy tócsában,
Némelyik meg földes.

Sajnálom a sok levelet
Lent a földön hagyni,
Nem hagyom ott mindegyiket
Végleg elporladni.

Platánoktól, juharoktól,
Hárstól és nyárfától
Elhullajtott leveleket
Szedek fel a sárból.

Könyveim lapjai közé
Rejtem aztán őket,
Ez a sok szép sárga levél
Jó lesz könyvjelzőnek.

De a többi levél ott lent
Gyülekezik szépen,
Nem akarnék rátaposni,
Nem tehetem mégsem,

Hogyha én is úgy szárnyalnék,
Mint levél a szélben,
Felszállnék a levegőbe,
S fent élnék az égben.

De majd egyszer az én testem
Lesz az enyészeté!
Csak a lelkem szállingózik
Fel, a kék ég felé.

1 megjegyzés: