2016. január 27., szerda

Harcos Katalin - Karmám a szó



Harcos Katalin
Karmám a szó


Karmám a szó: adni és kapni egyaránt.
Megsúgom halkan füledbe, hogy mi bánt,
vagy mi boldogítja létezésemet.
A hang leírott szóként élveteg;
csak kimondva remeg ajkamon…
Érted? No, lásd! Szód én hallgatom.
Figyelj te is, hogy mindent jól megérts,
és úgy szólj majd, hogy én megértselek!
Megnyílok ím, s a vad képzelet
és fájdalmas tapasztalás felett
úrrá lesz a szó. Minő hatalom!
Értem: várni kell, kimondanom,
türelmet, békét találni benne,
s általa. Mondd, szavamban hiszel-e?
Ma én beszélek - jaj, hallasz-e te?
Most csend karol, old béna békesség…
Bírod-e lelkem húrját pengetni még?
Lelkünk süketen dalolja az érzések
halálban-fogant balladáit.
A szó hol sújt, hol titokban ámít.
Sugárzó lényed enyémmel perel.
A néma, vétken-fogant érzés nem felel…
már csak vakon, üresen ásít,
s rejt régmúlt bűnökben letisztult
szívünkbe igaz vallomást itt.
Karmám a szó: kapni és adni egyaránt.
Had gördüljenek élő mondatok!
Kiéhezett, szomjazó gyermek vagyok,
s csüggök a szón, mi nyelvedről pereg:
apasztja búmat, szítja szenvedélyemet.
Most szólok, hogy megértsük egymást,
te, én, és az elárvult emberek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése