2018. március 23., péntek

Nagy Horváth Ilona - Tizenkét


Nagy Horváth Ilona
Tizenkét 

Helyén kezelni kell a kelmét,
zsákvászon ez, semmi dekadens selyem,
tizenkét ezüst alatt is elárullak,
bár hihető öröm, ahogy fogam közt
megremegsz,
mint kezdő jós tenyere a blamázsgömb felett,
mellettem nincs jövőd.
Nem törődöm. Törj te, te törődj velem,
én majd hagyom és meghagyom neked
a győztes mosolyát, mintha a magad ura volnál,
s nem a szolgám, kit szolgálok, hogy cselédem legyen,
s elébem térdepeljen ahányszor akarom.
Akarom. Ennyit merek.
Két emberöltőt csúsztam, míg megálltam ezen a meredek falon,
csaknem megöltek a simára csiszolt, jól nevelt konvenciók,
most épp értékvesztek,
ahogyan nézlek, nem figyelsz, s az ízeden gondolkodom,
mert hamarosan kissé elveszel, s én már most tudom, hogy megtalállak
arra a  meghatározhatatlan időben rezgő néhány pillanatra,
ahogy szétáradsz és én nem harapok tovább.

Rab vagy – nekem hús - hisz senki sincs, ki eleresszen, és nem
tudod még, mi maradjon, mi az, ami inkább vesszen,
annyi selyem, csipke és tüll,
mégis vásznamhoz lök az ösztön, megébredve nekem lüktetsz,
távoli pulzár, talán még nem is élsz – én épp alszom – értelmetlenül.
Nevezhetnénk akár valami tűznek,
miben, mi előtt vagy után még ellobbanhatnék,
de nézd, én már ismerem ezt:
a hamu szürke, egyoldalú béke, szava is ellebbenő semmi füst,
hiszen mi éghetne még…
Bőrödbe mélyed a karma,
sorsod csak tovább menne, talán menni akar,
a végzetségre születni kell, de képzeted vagyok,
mutasd magad!
Jövőbeni rajzok helye borzong ajkam nyomán.
Felhorzsollak magamnak, nyelvemmel kergetem ereidben a rohanó
vért, talán olcsón megúszod,
gyanútlan vagy és finom
- és szinte kész -
öntudatlan is felém jössz
alig szeretve, uralni-, szolgálni készen,
pedig még csak nem is élsz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése