2014. június 27., péntek

Pataki Glica - A hangod



Pataki Glica
A hangod

(részlet)

A hangok mindig fontosak voltak és lesznek, számomra. Fél évszázada keresek valami megfoghatatlan érzést, amit Boldogságnak neveznek. A szemem majd kiesett, úgy figyeltem hol jobbra, hol balra, ám a kutatott boldogságot nem ismertem föl. Álruhát öltött és elsiklott a tekintetem elől. A galád azt is elkövette, hogy átalakult, nem tudom mivé lett. A hegyeket járva megtapasztaltam, hogy semmi sem az, aminek látszik. A megtett utat, fájdalmas izomlázak jelezték a testemben. Már nem hiszek a szememnek. „A szem a lélek tükre.” Ebben a mondatban akad egy kis csalfaság.
Térjünk vissza az első szóhoz: A hangod-hoz. A hang emlékeit keresem és drága Nagyapámra lelek, nevető hangjára, huncut mosolyára. Anyai Nagymamára is rá találok, Karácsonykor mézes pálinkát készít, és egy kortyot nékem is ád belőle. A hang simogató, egy életutamra elkísér. Védelmezőn körül ölel, nem hagy magamra.  Tovább keresem a hangokat, amelyekben én is ott vagyok, és ott szunnyad az eddig megélt életem: A virágos, nyári réteken gyereklábak szaladgálnak. A kislány selymes haját a napsugár simogatja, színes lepkék libbennek az árnyékok között. Az augusztusi meleg éjszakák hangjában az én hangom is száll. A Kápolnatóban békák koncerteznek, a réten pedig a tücskök húzzák a vonót. A hold világította mennyek birodalmából, alá hullnak a csillagok. Egy az enyém, egy az övé. Az én csillagom még mindig ragyog itt belül a szívemben. A másik sorsa mi lett azt sajnos nem tudom. Szerintem az „idő” nem halad sehová, neki nincs dolga. Mi haladunk az időben, és rengeteg a feladat. Nekem a Boldogságot kell megtalálnom és az égre emelni, mint bizonyosságot.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése