2013. január 25., péntek

Ecsedi Éva - A híd tetején ...



Ecsedi Éva
A híd tetején ...

Ülök egy híd tetején,
Egy magas híd tetején.
Alattam vad folyó rohan,
Felettem tűzgolyó robban.

Hogyan kerültem ide?
Nem emlékszem.
Csak arra, hogy a kabátom felveszem.
S elindulok.
Egy hosszú úton,
Hideg, téli napon.

Ülök a híd tetején,
A magas híd tetején.
Alattam ezer kísértet,
Felettem pokoli fények.

Hogyan kerültem ide?
Nem emlékszem.
Csak arra, hogy a csizmám felhúzom.
S elindulok.
Azon a hosszú úton.
Egy ködös, őszi napon.

S míg ülök a híd tetején,
Alattam rohannak a napok,
Rohannak belorusz papok,
Rohannak laudanum dalok,
Rohannak helléni bábok,
Rohannak extatikus álmok.

S míg ülök a híd tetején,
Felettem elszállnak az évek,
Elszállnak a szép emlékek,
Elszállnak a logikus érvek,
Elszáll ez a perforált élet.

Ülök a híd tetején...
~~~
/-kezemben tükröt tartok.
nézd meg benne arcod,
meséld el milyennek látod,
eltorzult álomvilágod-/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése