2013. január 22., kedd

Kamarás Klára - Holdtölte



Kamarás Klára

Holdtölte


Már nem tudok semmit sem adni,

üres a szívem és fejem.

Elmentek mind, akik szerettek,

ki mondana mesét nekem?

Holdtölte van, vagy utcalámpák

fénye ragyog  az ablakon,

anyám mondasz-e új meséket?

Régi meséid már unom.



Ki föld alatt, ki füstbe szállva...

Én didergek s  magam vagyok,

égi fohászban sincs reményem,

mert már az ég is rég halott.

A kárpótlások korát érjük,

mégis itt állok vesztesen.

Mindazért, ami volt s mi nem volt,

a kárpótlás reménytelen.



Vállamon évek. Annyi másnak

volt rosszabb sorsa, jól tudom.

Nekem legalább volt sok álmom.

Nincs életem, hát álmodom.

Itt üldögélek, kinn a szél fúj,

a lombok súgnak: írj! Lehet,

hogy valahol e puszta földön

hagysz majd egy parányi jelet.



Jelet? Kinek? Minden hiába!

Elkéstem, s minden idegen.

Anyám, mért kell itt csendben  ülnöm?

Azt nem becsüli senki sem.

Mért kellett várni, bízni, hinni?

Most, önmagamat siratom!

Holdtölte van…? Vagy utcalámpák

lesnek be rám az ablakon…?

1 megjegyzés: