2017. április 19., szerda

Novák László - Elpattant egy húr



Novák László



Elpattant egy húr,
mit eddig tűrtem szótlanul,
megremegett tér,
s harsogva perceimben kér.


A Bús most rohan,
és fohászkodik komoran,
sír, reszket várva,
csak érte szóljon a hárfa.


De elpattant húr,
mit eddig tűrtem szótlanul,
s megcsúfolt vezér,
szívemtől gyűlölve fél.


Féljen s remegjen,
előttem sincs tiszteletben,
űzlek, gyűlöllek,
s álmomban százszor megöllek.


Elpattant egy húr,
addig egyszerű volt játék,
mert ki mit húzott,
lapjaiban blöffölt, túlzott.


De megszakadt sor,
ez már nem ugyanaz a kor,
s mit eddig tűrtem,
most harapva lobban bennem.


Elpattant egy húr,
mit eddig tűrtem szótlanul,
s harsog lelkemben,
igazságot kér szívemben.


Ökölbe szorul,
tűzében, kezem szótlanul,
s elpattant a húr,
mert aljasság nagyobb Úr.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése