2017. február 19., vasárnap

Áprily Lajos - A februári hó dalol; - Tavaszi fény



Áprily Lajos
A februári hó dalol

Fehér testem fagyban feszül,
hajnal körül jegesre hül.
A róka-talp, a nyúl-köröm
megcsúszik sima börömön.

De dermedt testem érzi már,
hogy egyszer eljön egy sugár.
Ezer sugár jön, millió,
s dalolni kezdek én, a hó!

Ma még erecskét csörgetek,
de holnap rönköt görgetek.
A vízmosáson, szirtközön
lerontok, mint zúgó özön.

Reszkess, te part, hökkenj, te gát,
száguldok már a síkon át.
Tengerré nö folyó, patak,
s a vészharangok konganak!
*
Tavaszi fény

Fiatal isten: szöke fény
tüzet lobogtat érkezöben.
Ma kilopnám a két szemed
a kerepesi temetöben.

Én fénytelen verem vagyok,
az én szememben mélabú van.
Mit keressen a napsugár
fényfullasztó sötét hamuban?

Te nem gondolnál holtra ma,
benned heves dal volt az élet.
A tavasz villám-árama:
gyújtogató, piros kíséret.

E lázzal torzuló világ
nem tükrözödött soha szebben.
Kacagó nök, tavaszi fák
meggyúltak a te két szemedben.

Kilopnám most a két szemed:
a tüz egy szikrát erre dobna -
s homokba fulladt holtszened
nagyot lobogva felragyogna.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése