2017. március 27., hétfő

Nagy Horváth Ilona - Néha



Nagy Horváth Ilona
Néha 


Néha elfújnám lámpásod,
ne lássalak tovább,
mint hogy a nap akkor alábukott
az egykedvű város mögött,
aztán ijedten őrizlek mégis,
széltől óvva, két kezem között,
pisla láng:
a bennem szorongó világegyetem
gyönyörű paránya,
mely nélkül a rendszer összedől,
s a neked címzett titokszavak
mint eget vesztett csillagok
hullanak a semmibe.
Valahogy lenned kell,
míg lélegzeted tudom,
enyém a levegő, tenyeremen
éled a szél,
s a hétköznapok kusza ritmusa
zenévé serdül
mióta szíved tudom
az előbúvó ütemek rendjén.
Az idő alma a tenyereden,
elém tartod, könnyű pírral gömbölyűn megáll,
érte nyúlok, s vezeklek,
hogy érted nyúlnék,
lehajtott fővel várok
a teremtés szigorú lábainál:
Istenem, neki nem vagyok kenyér,
csak maroknyi morzsa,
vesztem hozza bármelyik tenyér,
mi rendre vágy és elsodor.
Mégis létezem,
s ha vacsoráján fölém hajol,
nekem elég, hogy ott vagyok.
Lennie kell eztán mindig.
Lobogva vagy pisla lánggal,
csak valahogy tudjalak,
akkor is, ha szavaim,
mint eget vesztett csillagok,
hullanak a semmibe.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése