2018. február 25., vasárnap

Szabó Lőrinc - Emlék



Szabó Lőrinc

Emlék



Mindig eszembe jut, ahogy
jöttünk a dombról lefelé,
tavaszi fényben, délután.  
Egy virágzó cseresznyefa
alatt megálltál, ágai
körülbókoltak, s gyönyörű  
ajándékából sisakot  
kötöttem a fejedre, szép  
fehér-fekete koszorút.

Most tél van és te messze vagy.
De tegnap elmentem megint  
a dombra, a bokrok közé,  
megcsókoltam a fű helyét,  
ahol hevertünk, azután
soká álltam a fa alatt  
és zuzmarás ágaiból  
szép arcod emléke köré  
koszorút kötöttem megint.

És ijesztő volt üresen  
a fehér-fekete keret,  
és még ijesztőbb, mikor a
régi arc benne megjelent:
 úgy éreztem, megöltelek,
vagy hogy csak én teremtelek,  
a csókodat éreztem és  
szinte sikoltott a szivem:
nem álom voltál tavaly is?




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése