2018. február 18., vasárnap

Gyurkovics Tibor - Mindig mesélt



Gyurkovics Tibor
Mindig mesélt

Mindig mesélt nekem a lány
valamit elalvás előtt,
a tétje az volt, hogy mese
közben ki alszik el előbb?

Mesélt nekem a bábkirályról,
ki szekrényben uralkodott,
mesélt de nem gondoltam volna
hogy a bábkirály én vagyok.

Mesélt a holdról, mi a kémény
szájába szorult és ahonnan
létráról kellett kipiszkálni,
és a kéményseprő voltam.

Mesélt a mesés kiskakasról,
aki aranyat kukorékolt,
pengett a naphang, mint a pengő,
én voltam, aki csupa fény volt.

Mesélt iszapban úszó halról,
ki labdát vitt a víz színére
kis orrával és azt se tudtam,
a hal vagyok-e, ő-e, én-e,

egy mese volt minden mesében,
mit mondott elalvás előtt,
hogy vajon ő kap-é meg engem,
vagy én kapom meg őt.

Aranyszájú mesében alszom,
mint tejbe fulladt gödölye,
nem is tudom, ő az én örömöm, vagy
én vagyok az ő öröme?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése