2016. november 23., szerda

Turza Sándor - Hát mit is jelent?



Turza Sándor
Hát mit is jelent? 

Szent nálam a szó.
Egy olyan magasban járó eszme,
hogy fel nem fogja az emberi agy,
talán a lelke... Hát mit is jelent? Sokszor jelent harcot, megfordított kudarcot, erőszakos kezet, ami látni kényszeríti a szemed. Nálam nem jelent sírást. Nem tudok a baráttal együtt sírni, tudok vele, magáért is megvívni. Többet jelent a szó, mert ezer gondolat ébred a széllel benne, legyen erős, vagy gyönge kéz a kezemben. Legyen nevetős, vagy sírós a kedve, előttem azt sose rejtse. Az élet megtapossa a kapcsokat, ahol egy ország haldoklik, ott már halott sok kapcsolat. A barátság több. Szent a szó. A barátom nekem példa, s akkor barátom, ha neki én az vagyok, ha egyikünk kezében sem fehér zászló lobog, akkor mondhatom el, és mondhatod: a barátod vagyok. A barátomnak nincs neme, ettől szép és igazi, nekem sincsen nemem, de míg te is akarod, mindig kinyújtom a kezem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése