2015. szeptember 20., vasárnap

Ladányi Mihály - Ma reggel



Ladányi Mihály
Ma reggel 

Ma reggel elhagyott éveket vettem elő,
mintha elveszett tárgyak után kutatnék,
és úgy olvastam mások életét,
mint eskümintát:
összeadtam éveiket és
kivontam negyvenhármamat;
látnom kell néha,
hány éven át nem viszem semmire,
csak ülök az idő világítótornyában
szemem fölé tartott tenyérrel,
vagy régi térképen kutatok
ködbeveszett szárazföldem után.

De ma reggel
megszagoltam vereségeimet,
arcomhoz szorítottam őket,
megmosdattam emlékeimmel,
néhány friss kézirattal megtöröltem
a kórházak ablaküvegét,
s hazavezettem, akit nem várt
senki az állomáson.

Átalakultam cselekvő emberré,
csörgőre állítottam a tücsköket,
válaszoltam a téves telefonokra,
megmértem a jövendő vérnyomását,
hisz a jövendő vérnyomásáról kell majd beszélnem
a Sárgarépák Kongresszusán.
Őket még érdekelheti.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése